Měsíce běžící reklamace a mlčící technická podpora

Dobrý den,
odeslal jsem vám nefunkční turris omnia (#004229) a 20.5. jsem obdržel potvrzení, že jste jej přijali a vyřešíte to do 30 dnů možná i dříve. Doba už ale dávno uběhla. Třikrát už jsem psal email s dotazem, jaká je situace, nejdřív jen na info@ potom i v kopii na tech.support a odpověď vůbec žádná.

Nějaká rada, jak se aspoň dozvědět co se děje a ideálně získat zpět svůj router?

Zdá se, že ani zde na fóru se odpovědi nedočkáte … :frowning:

Nevím jestli Vás to uklidní nebo zneklidní ale také trpělivě (ale marně) čekám již více jak měsíc na jakoukoliv odpověď na konkrétní dotaz ( s maximem informací, které jsem byl schopen poskytnout) odeslaný na podporu jako Ticket [#004423]. A nejedná se o hovadinu typu " Ledka mi bliká jen v úterý a ve středu, nejdeto, spravte to “. Prostě má Omnie nestartuje, dle všech symptomů eMMC ůložiště je po smrti (přestože od začátku používám msata disk, později SSD na LXC kontejnery) .
Více jak týden jsem věnoval pročítání fóra a pokoušel se oživit Omnii, tentokrát jsem ale selhal.
Na Alze jsem si na dva měsíce " vypůjčil” cca za 500,- novou Omnii, na která jsem obnovil svou konfiguraci (včetně openvpn) a doufal, že se podaří můj problém vyřešít. Termín kdy mohu novou Omnii vrátit se blíží a provorozená leží v krabici a čeká. A já přemýšlím, opravdu si mám novou Omnii nechat a doufat, že vydrží déle než ta první ? Nebo se mám vrátit ke starému dobrému ASUSu WL 500W s LEDE, který mi slouží už nepočítaně let, jen u něj vyměním jednou za pět let zdroj (vykvetou kondenzátory za 20kč) a jednoduchý web server na něm taky jede ? (vím nelze srovnávat). Fakt nevím.

Poznámka. Práce celého kolektivu okolo Turrisu si velice vážím, ale přece jen…

3 Likes

Hmmm. Jako, že o prázninách něco trvá trochu dýl, než by mělo, to chápu, ale ta absolutní nekomunikace už se mi chápe dost těžko.
Má smysl česká obchodní inspekce? Zkoušel jste někdo?

Má smysl napsat přímo @Pepe - mu … ten Ti pomůže

Tak se mi nakonec povedlo dostat odpověď i s omlouvou.
Jde o nefunkční interní flash paměť a oprava je složitá. V emailu je odkaz na varování z loňského jara (1,5 roku potom co jsem router koupil), že mají kontejnery běžet na externím disku.

Navrhované řešení je bootovat z flashky, kterou mi zasílají.

Za těchto okolností, jsem (1.8.) požádal o vrácení peněz a do dnes zase žádná odpověď.
ach jo :frowning:

Ve světle této “nekomunikace” a ubohé “nepodpory” nechápu snahu NICu poskytovat tento router státním organizacím, knihovnám apod. To by bylo úplné fiasko…

Příběh bohužel ještě neskončil.
Po další urgenci mi 20.8. přišlo vysvětlení, že reklamaci neuznávají a router mi zašlou během pár dní. Znovu jsem požádal o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
Od té doby opět nic :frowning: ani peníze, ani router, ani odpověď.
Už si nevím rady a tak jsem se dnes obrátil na českou obchodní inspekci s žádostí o pomoc s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů.

A uprimne, delal si tam nejake alotrie s LXC, respektive vytezoval si pamet “nad ramec”?

1 Like

Abych pravdu řekl, tak zkus se obrátit poštou. Máš tam důkaz, pokud posíláš doporučeně a nemají se jak vymluvit.

je docela smutne ze uzivatele byli informovani (a ne vsichni, jen ti co ctou tohle forum) az po roce a pul ze by nemeli vyuzivat vnitrni pamet. prevedeni systemu na externi flash disk/sdd neni zrovna trivialni a kdyz si chce clovek zachovat puvodni nastaveni tak ma taky smulu, pokud mu nefunguje schnapps …

1 Like

Docela by mě zajímalo, jak u té ČOIky dopadnete.

1 Like

No na druhou stranu asi neni zrovna trivialni ani pouzivani LXC, ze?

Tim rozhodne neomlouvam jejich rozhodnuti a naopak bych cekal, ze se budou snazit vychazet lidem vstric.

1 Like

@S474N - Debian LXC jsem asi 3 měsíce měl ve vnitřní paměti, pak přišlo to varování, tak jsem ho přendal na USB, jinak žádná speciální konfigurace. LXC určitě triviální neni, ale taky mi nepříde fér, že rok a půl potom co mám doma router, zahlédnu spíš náhodou dovysvětlení, k tomu jak ho používat a zamítnutá reklamace se potom odvolává na to dovysvětlení. A protože mi ten projekt příde skvělej v podstatě bych asi pochopil i to, kdybych se to dozvěděl v rozumném čase a ne o několika urgujících emailech a založeném vlákně tady, bez kterého bych se odpovědi asi dočkal ještě později.

@czlada - Já mám potvrzeno v mejlu, že 20.5. přijali router k reklamaci - oni se ani nevymlouvají, jen nekomunikují :frowning:

@Nones - mě taky, ještě jsem to nikdy nedělal. Zatim jsem vyplnil formulář a přišel mi dokument, kterej mám vytisknout a poslat jim poštou. Obávám se že to bude řešení na dlouhé zimní měsíce…

No, ve sporu bude stěžejní, že se Vám podaří prokázat, že jste ten router pořizovat bez toho varování. A že stávající náhradní řešení (provoz systému na externím disku) není plnohodnotná náhrada původní funkčnosti zařízení. A že to flash úložiště s omezeným počtem zápisu je v podstatě konstrukční vada, na kterou jste nebyl v době nákupu upozorněn.

Ne, že by to nešlo ustát, ale bude to zcela jistě na dlouhé lokty a v podstatě i nějaká finance na soudního znalce, se kterou musíte pro jistotu počítat.

Nezapomeňte, že CZ.NIC není žádná malá firmička … její právní odd. bude mít určitou sílu, váhu a znalosti a nebudou se chtít jen tak dát.

Být Vámi, zkusil bych se s nimi ještě jednou dohodnout.

No dle OZ je to takto: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jaka-je-lhuta-pro-vyrizeni-reklamace-a-jak-se-pocita/9

Takže. Po 30ti dnech je úplně jedno, zda Vám reklamaci zamítli.

Ode dne uplatnění reklamace má prodejce maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení, měl by se však snažit reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. Rozhodnout o ní prodejce podle zákona musí ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Jen pokud si reklamace vyžádá odborné posouzení nebo odstraňování vady, může prodejce vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů.

Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.

Naopak, spor bude uplně jednoduchý. Na vyřízení reklamace je 30 dní, což se zoufale nestihlo. Takže mám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Ja bych se dohodl moc rád, ale to jde dost těžko když napíšu 3 emaily, pak dostanu jednu odpověď a zas je měsíc ticho :frowning:

Čtu tohle vlákno se zděšením. Právě jsem odeslal svůj router na opravu…

tak snad budete mít více štestí :slight_smile:
Mě najednou bez varování přišlo upozornění, že mi bude gls doručovat zásilku od CZ.NIC. Hned jsem napsal email, že jestli jde o neopravený router, že ho nepřevezmu a že prosím o vysvětlení.
odpověď nepřišla, zásilku jsem tedy nepřevzal a znovu požádal o vrácení peněz.

Nebylo rozumnější to převzít a osobně to jít vyřídit na CZ.NIC?
Třeba byl opravený…
A odstoupení od kupní smlouvy má také určitá pravidla.
Horká hlava nic nevyřeší.
Je to vaše volba.