Mám Turris Omnia a bez známé příčiny vypadl internet. Po chvilce bádání se ukázalo, že ne internet (ping na konkrétní IP funguje i ven), čili jen DNS. Router se ale nehlásí ani na své domovské adrese přes prohlížeč.
Když jsem zrušil DHCP a nastavil IP počítače, bránu, DNS napevno, vše začalo fungovat.
Přes konzoli jsem zkusil restartovat Luci rm /overlay/upper/etc/config/luci ale finální výsledek je
/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:426: /etc/config/luci seems to be corrupt, unable to find section ‘main’
Tak nakonec Rollback na verzi 50 + restart pomohl. Do prostředí Reforis se už dostanu a zdá se že vše funguje jako dříve. Jak zjistit co bylo příčinou tohoto na první pohled bezdůvodného kolapsu?
Snapshot 51 je ten, kde jste aktuálně byl … proto má v popisu post-update.
Čili 50 je opravdu ten správný snapshot, kam rollbackovat (pre-update).
A příkaz rm je remove, ten neslouží k žádnému restartu …
No pokud se vám začne router chovat takto podivně, bez zjevné příčiny, napadly mě jen 3 příčiny.
sw chyba
úmyslný hack
nebo chyba HW
Zatím jsme si dovedl vše opravit sám a netušil jsme že technická podpora Turrisu je takto rychlá. Díky za to.
Nejsem žádný Linux guru, ale co je příkaz RM ještě vím :). V každém případě je zajímavé, že po příkazu rm /overlay/upper/etc/config/luci se prostředí na adrese routeru objevilo i když s chybyma. Do té doby ani ťuk.
Teď by mě spíše zajímalo, jak k této chybě došlo a jak tomu v budoucnu předcházet. A zdali se nejedná o následky potenciálního hacku, jelikož mám veřejnou IP.
Dnes je 28.01 a k problému došlo dnes cca kolem 11 hodiny. Poslední záloha, snad tomu tak mohu říkat je (byla) s číslem 51 a je ze dne 25.1 (tři dny stará), proč tedy problém nevyřešilo vrátit se k záloze 51 ale až 50?
To zdali to rozbila aktualizace byla ale pouze jen moje laická domněnka a zdá se že špatná. Přece špatný vliv aktualizace se neprojeví až po 3 dnech používání. To mi nedává moc smysl. Vám jo?
Aha OK díky za vysvětlení nevěděl jsem.
Bohužel dnes se opakuje úplně stejný problém :(.
WiFi - všechny zařízení se odpojily, WiFi síť je sice vidět, ale zařízení se nepřipojí (nedostanou asi IP adresu)
Kabelové - to samé, když nastavím IP a DNS ručně, vše funguje
Restart routeru nepomohl, na ping sice odpovídá, ale přes konzoli se nepřipojím “connection refused”.
Co s tím, nějaké nápady? Nejen na nápravu, ale hlavně na detekci problému a zamezení jejímu opakování?
Podle “Snapshot” vidím, že update proběhl 9.2 a dnes router zkolaboval. Což odpovídá 3 dnům o kterých tady byla řeč. Udělal jsem tedy " Rollback" a vše funguje. Problém tedy vyřešen.
Teď jen vyřešit, proč k tomuto stavu dochází opakovaně. Nějaké nápady?