URGENT - Drahý týme Turris

Doufám, že jsi se pobavil a odreagoval v úterý na teambuldingové akci a nyní tě žádám, abys neprodleně zajistil funkčnost routeru po tom, co jsi naprosto amatérsky nechal vypustit novou verzi.

Vzhledem k tomu, že nemám vůbec čas se zabývat nějakým studiem diskuzí a hledáním rad, tak ti rovnou zde napíši co očekávám.

Návod jak opět zprovoznit Turris do normálního stavu pro laiky

  • tj. polopatě a bodově vysvětlit, co se má udělat, aby to fungovalo
  • nejlépe na samostatné stránce, video na yt je vítáno
  • pokud bude potřeba udělat složitější kroky (např. naformátovat SD kartu, použít SSH a jiné), tak nejenom pro uživatele co mají Linux, ale i pro uživatele windows (8/10)
    Vím, že CZ.NIC jede na OSource, ale když už něco tak poděláte, tak si laskavě někde sežeňte i wokna a udělejte návod pro běžné uživatele.

Pokud bude obnova složitější, a vypadá to že ano, jelikož jakékoliv pokusy o restart nefungují, wifi nefunguje, po síti se nedá přihlásit, tak upřednostňuji možnost obnovy pomocí USB disku. Což považuji za jedinou schůdnou variantu, jak můžete odčinit to co jste provedli. Věřím, že jste dost šikovní na to, aby bylo možné pomocí USB router zprovoznit, místo použití šroubováku a SD karty.

I když jsem opravdu vytočený stavem co nastal, věřím, že zítra budete schopni nabídnout řešení. Jsem spokojeným uživatelem Turrisu 2 roky. Defakto jsem o něm nevěděl do letošního jara. Bohužel v poslední době se situace zcela změnila a dnešní den mne nutí přemýšlet, zda není lepší odevzdat Turris někam na pokusy.

Budu se těšit na vyřešení problému,
Petr Komarek

3 Likes

kolik te turris stal ze takto ostre reagujes?
ja jsem jeho relativne spokojeny uzivatel za posledni 2-3roky (nevim presne) a semtam nejake vypadky a ted to restartovani je otravne, ale beru to tak ze jsem ho dostal zadarmo (to ze naoplatku odesilam statistiky nepovazuji za nic) a pokud jsi na tom stejne, tak mi takovato reakce prjde krapet pres caru

mk

1 Like

Vzhledem k tomu, že jste evidentně uživatelem modrého Turrisu, tudíž jste jej dostal zadarmo a dobrovolně se přihlásil jako “testovací experimentální subjekt” :-), zdá se mi, že reagujete ne příliš adekvátně. Ano, souhlasím s tím, že update v3.8.2 neměl být vydán a že to je problém a že by se to nemělo stávat, ale… šedá je teorie a zelený strom života. Uživatelé kteří si koupili Omnii za peníze, stejně tak jako ti, kterým již skončila smlouva si mohou automatické updaty vypnout, pokud jste stále pod smlouvou a nadále Vám nevyhovuje zjevně stále experimentální podoba Turrisu, máte možnost jej vrátit a svou účast na projektu Turris ukončit.

Myslím, že vývojáři odvádějí veskrze dobrou práci a snad nám zítra někdo vysvětlí, co a proč se stalo a snad se z toho i poučí. Nemyslím, že uvedená nesmířlivá kritika, stejně jako poukazování na vinu a povinné odčinění nějaké Vaší domnělé újmy jsou příhodné a na místě.

P.S. Také jsem byl nemile překvapen a problém zde na fóru mezi prvními diskutoval a řešil, když kouknete SEM řešení naleznete ať už v podobě resetu do továrního nastavení či pomocí snapshotů. V případě prvním se možná ale šroubováku nevyhnete.

P.P.S. Buďmě trochu vstřícní k Turris týmu jako se oni snaží býti k nám, i v tomto “težkém období” :-), @Václav už se ozval, i přes pokročilou hodinu.

3 Likes

Skvělý argument. Co si vůbec dovolím za 1 Kč tady psát, že? Takže vlastně buď zticha. Taky názor.

Jen pro Vaši informaci, zadarmo rozhodně nebyl a 2 roky byla smlouva že já budu něco poskytovat. O hodnotě nebudu diskutovat. Byla to vzájemná dohoda.
Druhá a zcela zásadní věc - cenu Turisu každým rokem platím v prodlužování domén CZ. Tak jako další statisíce majitelů domén. Pokud Vám nedochází souvislosti, tak celý projekt je dotován z doménového biznisu. A od začátku se jedná o několik desítek milionů korun! Takže opravdu očekávám, že taková věc tu nenastane. Navíc se o problémech asi vědělo, jak vyplývá tady na fóru. A jak jsem napsal, za posledního půl roku toho je více a argument že se někdo snaží bohužel neberu.
Jsem zvědav na zítřejší ráno, když nebudou fungovat routery ve firmách atd.

PS: restart mi bohužel zatím nefunguje
PS2: všiml jsem si, že se ozvali

Update - takže x-tý restart snad naběhl (diody svítily všechny červeně) a nyní je k dispozici wizzard.
Tak snad to už pojede. Každopádně jsem si večer představoval jinak.

Určitě nikdo nechce, abychom byli zticha když něco nefunguje. @kafcha a já jsme jen poukázali na to, že dle mého názoru, není vhodné odbíhat od věcné do osobní roviny a rozebírat něčí vinu či míru způsobené újmy.

Pokud potřebujete nutně Turris zprovoznit a restart/reset ani nic jiného nepomáhá, zcela určitě by měl fungovat postup popsaný zde. Možná je to z vašeho pohledu postup nouzový či uživatelsky nepřívětivý, ale měl by býti funkční.

3 Likes

Díky za rady. Už konfiguruji připojení.
Postup co jste poslal je to poslední co bych nyjí chtěl vůbec dělat. Chápu že je tu drtivá většina geeků, ale opravdu toto bych dělal jen při nějakém hodně deštivém víkendu :slight_smile:

Co se týká názoru, za tím si stojím a věřím, že tato zkušenost kluky vyškolí.
Avšak pro mne to znamená, že až se provede update, tak zablokuji aktualizace a Turris mi bude 2 roky někde tiše blikat a budu spokojený. Akorát utrpí ev. bezpečnost.

Tomu samozřejmě rozumím. Jen upozorním na to, co zde už @Nones, myslím, psal několikrát, pokud jste stále pod smlouvou, musíte mít povolen sběr dat a tedy i automatické updaty. Pokud Vám smlouva již vypršela, pak se Vás to samozřejmě netýká.

Hezký večer,
děkujeme za zprávu a omlouváme se za způsobené problémy. Na opravy se vrháme hned, jak je to možné.

Teambuilding celého sdružení CZ.NIC do toho netahejme, nijak s tím nesouvisí, ale děkujeme za přání příjemného pobavení.


Vypuštění verze nebylo amatérské, nahlášené problémy byly důkladně diagnostikovány a replikovatelné odstraněny. Nereplikovatelné byly povětšinou u malého počtu uživatelů a jsou dále zkoumány.

Obnovení z USB disku bohužel na Turrisu 1.x není možné, návody na obnovu ze současného stavu se to po fóru už docela hemží, například tady. Doporučujeme Váš Turris 1.x zmigrovat dle jednoduchého návodu na btrfs, čímž získáte mnoho výhod. Mimo jiné i možnost komfortního návratu v případě testů či nepovedených updatů.

Pokud byste se nechtěl či neměl čas se problémem zabývat, můžete nám napsat na tech.support@turris.cz a router nám doručit na opravu. Rádi se o něj postaráme a vrátíme Vám jej plně funkční.

S přátelským pozdravem,
Václav
Váš Turris Community Manager

3 Likes