Turris Omnia - tovární nastavení

Neustále narážím na problém s resolvováním DNS u některých domén - nejlepší výsledky dává nastavení DNS forwarding ON a DNSEC vypnuto, ISP Centrio. Není jasné, kde je problém a může být v “mé” konfiguraci Omnie, či u ISP. S ohledem na to, že v konfiguraci proběhly mnohé pokusy a moje znalost je na úrovni poučeného BFU, jsem dospěl k názoru, že by bylo vhodné začít z čistého stavu novou konfigurací.

Aktuální stav z Forrisu
Turris Omnia - rtrom01
Verze Turris OS 3.9.5
Verze jádra 4.4.113-1e4a549d177ab3da12b2052fba6a4dd5-1
Odesílání dat z u Collectu Online
Odesílání firewallových záznamů Unknown status

Pokusil jsem se o reset do továrního nastavení podle https://doc.turris.cz/doc/cs/howto/omnia_factory_reset6 : varianta 4 LED - Přepis operačního systému novou verzí z USB disku, nicméně toto se mi nepodařilo.

Vyzkoušel jsem více USB disků, a různé varianty formátování, ale reset s následnou prvotní konfigurací se mi nepodařilo vyvolat. Z pohledu diod na panelu po rozsvícení 4 diody a uvolnění tlačítka reset proběhne “světelný had” z bílých diod zprava do leva a zpět, následně se rozsvítí diody zelené a návazně červené a krátce indikuje činnost dioda na USB flash disku, červené diody svítí trvale. Restart neproběhne (nejdelší čekání cca 30 minut).

V návodu se praví “Proces přepsání eMMC úložiště z USB disku trvá déle” a zajímalo by mne, jak dlouhou dobu bych měl cca očekávat.

Současně prosím, zda se někdo z uživatelů může podělit o tipy, co by bylo vhodné zkontrolovat či upravit, aby reset proběhl.

Děkuji

DNS potíže: zkoušel jste forwardování vypnout? Bylo tu například Err_name_resolution_failed

Ano, zkoušel, ale v rámci verzí OS 3.X.X bylo chování různé, navíc z jiného dotazu vyplývá to, že Centrio má nastavené určité limity pro UDP dotazy, což zlobilo ve spojení s Majordomo.

To je i důvod, proč se chci dostat na čistou instalaci, aby bylo možné zjistit, že problém může být u Centria (DNS, DNSSEC) a řešit to směrováním na DNS resolvery cz.nic. Nyní mi primárně jde o tovární reset.

Každopádně díky za zájem

Dnes mám stejné zkušenosti : Na počátku rollback bez zjevného výsledku (router nepřiděloval IP adresy do LAN). Tovární až na druhý pokus úspěšný; a varianta 4LED s USB fleškou nefunguje. Pořád jsem ve verzi 3.2 .Dle indikace ledky na USB čte tak 2 sec

Jasně to jsou ti ISP s nízkými limity na “počet spojení”. Na to by měl pomoct forwarding přes jedno perzistentní spojení (TCP nebo TLS), podporovaný od nově vydaného knot-resolveru 2.0.0. Během pár týdnů by se měla ta verze na Omniích objevit.