Transmission a NAS

Ahoj, včera jsem připojil k Turrisu svůj ext. disk přes USB3. Disk je naformátovaný na ext4 přes Ubuntu a připojený do /mnt/nas. Po připojení a zprovoznění Samby mi nešlo procházet složky, tak jsem na složku nas použil:
chmod -R 777 /mnt/nas
chown -R nobody /mnt/nas
a vše fungovalo.
Dnes jsem chtěl stahovat pomocí Transmission torrent, ale po přidání .torrent souboru mi to píše error:
Error: Permission denied
Můžete mi pomoci? Jsem v tomto nováček. Díky

Ahoj, zkus v nastavení transmisson nastavit volbu “Spustit daemona jako uživatel” na “root” a potom restartovat transmission.

Díky, nastavení jako root opravdu pomohlo.

Jen je mozna lepsi vytvorit pro transmission dedikovaneho uzivatele. A nasledne mu pridat vlastnictvi konkretni slozky,
To same plati pro Sambu. Vse pod root uctem neni uplne idealni.

3 Likes

Mám připojeno QNAP RAID pole, v telefonech (android a iphone) Qfile appku a dělá to cokoliv, bez problémů funguje.

Něco takového mě taky napadlo. Ale nejsem tak zběhlý. Mohl byste mě navést jak to udělat? Díky

nejdrive neco takoveho …
useradd --home-dir /var --gid 65534 --no-create-home --shell /bin/false torrentuser

pripoji se prislusny /dev/sda (sdb) disk/partition (pres luci prostredi) takze pak mam treba neco takoveho:
/mnt/sdb1 patrici root:root, vytvorim adresar /mnt/sdb1/transmission ci jakykoliv jiny a tomu dam prava
cd /mnt/sdb1/transmission a chown torrentuser:users -R ./

Pak uz jen vytvorit nekde adresare kam bude ukladat data a torent soubory a konfig …a dat prava nad temito zase uzivateli ‘torrentuser’. pres luci zmenit beh deamona pod novym uzivatelem a to je cele.

Stejne je to u samba uzivatele, tam se jen navic vytvari heslo pres smbpasswd Inspirace : https://www.turris.cz/doc/cs/howto/nas Na openWRT wiki je kolem samby i transmission a ftpka hodne stepbystep navodu. Ja to nikdy neumim podat srozumitelne :smiley:

1 Like

Pro predstavu jak to dopadlo v mem pripade (slozky, prava a tak)