Nelze potvrdit žádné nastavení v reForis

Dobrý den, poctivě jsem zkoušel aktualizaci na TOS 6 (6.0, 6.0.1, 6.0.2), ale pokaždé jsem se vrátil na 5.4.4. Mám tři Turrisy Omnia (dva v práci a jeden doma), takže se nejedná o problém konkrétního kusu.

Kdykoliv se v reForisu pokusím uložit nějaké nastavení (je jedno jaké), tlačítko se nejprve dlouho točí a nakonec se objeví červená chyba o vypršení časového limitu.

Setkal se s tím ještě někdo?

ano, mně. Ale já udělal tu blbost, že jsem udělal factory reset :slight_smile: time out error a pak se problémy teprve začaly sypat :D. Prostě se Vám nastavení neukládají na eMMC úložiště. Moje rešení bylo, že jsem musel udělat čistou instalaci. Kvůli rozbitému filesystému jsem musel přes serial port re-flashnout celý turris nějakým straším firmwarem z webu

opkg install nand-utils

wget https://repo.turris.cz/omnia/nor_fw/uboot-turris-omnia-spl.kwb
flash_erase /dev/mtd0 0 0
nandwrite -p /dev/mtd0 uboot-turris-omnia-spl.kwb

wget https://repo.turris.cz/omnia/nor_fw/omnia-initramfs-zimage
flash_erase /dev/mtd1 0 0
nandwrite -p /dev/mtd1 omnia-initramfs-zimage

Pokud by jste ale todle dělal. Tak pozor musít vědět co děláte :slight_smile: !

Edit: Použít pokud jeste udělali re-flash na 4 diody a nefungovalo Vám ani zadání prvotního hesla po factory resetu (neukádalo se nastavení).

Tenhle problem uz resime na gitlabu: Saving changes done in Reforis times out on some pages (#391) · Issues · Turris / reForis / reForis · GitLab . Zatim je to velka zahada. Nekomu pomuze zmenit prohlizec, nekomu ne. Kazdopadne se to projevuje tak, ze developer tools v prohlizeci ukazuji, ze z webu odesel request na backend reforisu, ale ten tam nikdy nedorazi… Pritom kdyz vezmu ten request a spustim ho lokalne na routeru, tak normalne projde.

1 Like

tak na verzi 6.0.1 a 6.0.2 už mám taky problémy … i když jsem udělal čistou instalku. Ale rozjebaly mi to poslední aktualizace.

Pomohla mi změna prohlížeče nebo vyčistit stávající.

Zdravím,

@mizoch, @peci1, @sefikail

Bohužel :confused:
Nám se to nepovedlo reprodukovat ani na různých kombinacích prohlížečů a počítačů, abychom vyloučili závadu na HW, rozbitý OS nebo prostě něčím speciální setup.

Nicméně nemůžeme na 100 % vyloučit glitch v reforisu, který se projevuje jen v nějaké specifické kombinaci browser + reforis (viz např. nedávné rozbité websockety na prohlížečích na bázi chromia).

Byli byste ochotní nám poslat snapshot Turris OS na testování?

Od Turris OS 6.0.1 se dají jednoduše získat na záchranné/diagnostické stránce https://<router_ip>/snapshot

Pokud ano, poprosil bych o následující:

  • vyrobit zašifrovaný snapshot, kde je “rozbitý” reForis
  • nahrát snapshot na nějaké úložiště dostupné online (cloud, web server, úschovna, apod.)
  • poslat nám na support email s odkazem na snapshot, s heslem k snapshotu a dalšími detaily:
    • prohlížeč + verze
    • zařízení, kde reforis blbne + OS (PC, NTB, telefon, tablet, apod.)
    • z jakého routeru je ten snapshot (Omnia, Mox, Modrý Turris)

PS: Ve snapshotu jsou potenciálně citlivé údaje (IP adresy, MAC adresy, hesla na wifi, apod.), takže pochopím, pokud by se Vám je nechtělo posílat.

1 Like

Zvazim to. Jestli to pomuze neco vyloucit, tak na jednom a tom samem Turrisu mi to z jednoho PC funguje a z druheho ne. A na tom, na kterem to nefunguje, nefunguje ani Chrome ani Firefox. A Chrome prakticky nepouzivam, takze ten by nemel mit nic nacachovaneho.

To mi připadá, jako kdyby se něco zvláštního dělo jen na tom jednom PC - kdyby to byla čistě chyba prohlížeče, čekal bych, že se bude projevovat jen v jednom z nich (Firefox/Chrome).

Taky by se dalo zkusit pustit si virtualní stroj (třeba před VirtualBox) s jiným OS a jinou binárkou Firefoxu/Chrome a porovnat výsledek.

Jsou ty dvě PC připojené do LAN stejně? Po stejné cestě, zapojené do stejného switche, apod.? Jestli mezi PC a Omnií nedochází k nahodilé, ale drobné ztrátě paketů, kdy se to zrovna trefí do toho requestu.

Omnia - TOS 6.0.1 a stejný problém na Chrome 107.0.5304.107, HP ProBook W7 64bit, ReForis přes https … Zkusil jsem Firefox 106.0.5 ReForis pouze přes http aktualizace na 6.0.2 proběhla na první pokus. Po updatu v Chromu stále timeouty v ReForisu.
Chrom používám jako primární - cache jsem nemazal
Firefox jsem na ReForis použil poprvé - takže prázdná cache
přístup k Omnii přes WireGuard - domácí Turris 1.x i Omnii jsem ještě nechal pro jistotu na 5.4.4. - mám tam složitější konfigurace než na té vzdálené …

Ve Win 10 jsem testoval defaultní Operu, Chrome a Edge. První dva měly dosud trvalý problém, Edge náhodně testovaný mi jednou zafungoval a podruhé ne.

Pak jsem dnes večer testoval - zum Beispiel Enable / Disable NetMetr:

Opera u mně default - se striktně přepíná do https (nezabezpečené https !!!) a pak nefunguje - cookies této adresy jsem mazal mnohokrát, heslo taky. Celou cache mazat nechci.
Chrome - se dá přepnout do https - pak nefunguje, v http funguje (smazaná cache)
Edge - mně se násilně přepíná do https a pak nefunguje (i když jdu z http rozcestníku 192.168.2.1 - přepne se na https) … po smazání cache jde přepnout na http a funguje


:sleepy: :face_with_diagonal_mouth: Podle mně blbne https (+ snaha prohlížečů přepnout to do https … BINGO ??

Nerozumim tomu https. Ja jedu vzdycky na https a problem mam.

Právě tak to vypadá, že problém bude asi jen přes https … Přes http se zdá, že je to OK

Tak jsem se chtel ve wiresharku podivat, co leze z Firefoxu ven. Vypnu FF, nastavim SSLKEYLOGFILE, zapnu FF, a od te doby potvrzeni nastaveni v reforisu vzdycky funguje… Tak jsem zase SSLKEYLOGFILE vypnul a funguje to porad. Achjo, tak asi zase budu muset par dnu cekat, nez to prestane fungovat :smiley: Kupodivu to po tehle akci funguje i v Chrome, se kterym jsem zadne pokusy nedelal.

Nevim, jestli to muze mit vliv, ale zaroven jsem nekdy dneska vecer udelal update na 6.0.3 HBT a restartoval router.

Nemohla by to byt nejaka chyba v nekterych TLS sifrach? Nasel jsem 1758870 - Broken TLS connection on POST from JavaScript , kde se stalo neco takoveho. Projevy tam popsane jsou dost podobne tomu, co mame tady. Ted uz jen, kdyby se mi to povedlo odchytit ve wiresharku…

ahoj, netuším z jaké důvodu: … ale cca 2 dny to nefungovalo a teď to jde. A to bez toho aniž bych provedl nějaké aktulizace. Když to nešlo, tak jsem zkoušel promazat cookies a asi 3 prohlížeče (firefox, chrome, edge) + několikrát jsem restartoval router a nic. Jinak já používám pouze https.

Rozjelo se to samo od sebe. Opravdu Vám nezávídím, tuhle chybu bych opravdu opravovat nechtěl. Stalou se to ve stejnou dobu co ostatním. Napadá mě jedině, že by to byl bug … něco z externího api (nedostupnost nějaké vašeho externího serveru).

Edit: Vlastně jsem udělal jeden zásah na routeru a to nastavení pouze https.

nano /etc/lighttpd/conf.d/https-redirect.conf

$HTTP["scheme"] == "http" {
    # capture vhost name with regex conditiona -> %0 in redirect pattern
    # must be the most inner block to the redirect rule
    $HTTP["host"] =~ ".*" {
        url.redirect = (".*" => "https://%0$0")
    }
}

Vše teď funguje bez problémů.

tobě to taky dělalo, či dělá?

Můžete zkusit to co já, a to:

Natvrdo nastavit https, třeba to pomůže :wink: Pak dejte vědět jak to dopalo :slight_smile:

Problém s https je ve verzi 6.0.3 opraven.
Alespoň na mojí Omnii.

Úplně stejný problém. Vypadá to stejně na safari ale v chrome a mozile.
Logy v zařízení neví o žádném requestu z prohlížeče na backend turrisu.

V LuCi to jde nastavit problém je podle mě jen Reforis.
Také PaKon mi spadnul respektive jen jeho GUI nezobrazuje žádný traffic, pakon-status v konzoli vypíše log bez problémů.

1 Like

potvrzuji, problém jsem měl jen ve reforis (timeout error) … v luci ne.

Při přístupu z mobilu přes wifi lze reforis nastavit, na pc Win10 nejde v Edge, Chrome, Firefox.
Turris Omnia TOS 6.0.3.