Jak na notifikace ( zasílání emailu )

Mám TO 4.x, vše funguje jak má. openvpn, firewall prostě vše.
Jediné co mi nejde je posílání notifikací na email.

Ve forisu zaškrtnu posílat pomocí smtp turris a dám poslat testovací zprávu. V oznámení ji vidím ale na email nedorazí.

Nastavím si tedy vlastní smtp port 25 a dám odeslat testovací zprávu. V oznámení ji vidím ale opět mi nedorazí.

Říkám si ok chce to něco bezpečnějšího nastavím vlastní smtp port 465 SSL ale testovací zpráva opět nedorazí.

V Luci jsem si udělal vlastní příkazy pro přidání hesla k certifikátu openvpn a nastavil jsem si notifikace pro openvpn (dle fóra skripty up a down.sh ) vše funguje ale notifikace vidím pouze v oznámeních ale na email nikdy nic nedojde.

Myslel jsem že jsem něco pokazil a tak jsem udělal tovární reset, nastavil pouze wan ( pomocí DHCP ) a poslal testovací zprávu … opět nedorazí.

Dokáže mi někdo poradit jak na to ?

PS: nikde v logu nevidím chybu, smtp je funkční a koukal jsem i do spamového koše.

Může být problém v tom, že ISP blokuje porty 25 a 465, někteří to dělají. Pokud SMTP server podporuje port 587 (submission s povinnou autentizací uživatele), lze to na něj přehodit, samozřejmě s vyplněnými přihlašovacími údaji. Tento port neblokuje prakticky žádný ISP.

Tak jsem zkoušel i port 587 a stále nic nejde.

ISP mám UPC.
Modem mám nastavený na DMZ-> TO a potom teprve ostatní prvky sítě. Ve windows outlook jde normálně na portech 25 465 i 587 dle nastavení. Pře wi-fi na notebooku i mobilech jde smtp taky bez problému.

Druhý TO jsem dával na ISP O2 kde je modem jako bridge->TO a všem v síti jde smtp také bez problémů ale TO notifikace neposílá. Je tam TO 4.0.3 na tom kde to teď nastavuji mám TO 4.0.5.

Netuším kde může být chyba.

Dobrý den,

ve Forisu v Maintanance/Údržba zvolte odesílat notifikace přes Turris servery, uveďte svoji e-mailovou adresu a zaškrtněte Zasílat novinky/Send news (nejde o žádný newsletter, ale o zasílání zpráv z routeru typu “news”). Poté uložit a poté zkuste odeslat testovací zprávu.

Vojtěch

Jak jsem psal v prvním postu. To bylo to první co jsem testoval. Ale ani pomocí smtp Turrisu mi testovací zpráva nedojde.

Nepsal jsem tam ale o novinkach, tak jsem to chtel upresnit.

Pokud mate pristup do konzole nebo ssh, muzete vytvorit a poslat testovaci notifikaci takto:

create_notification -s error 'Test notifier' 'Test notifier'
notifier

behem toho muzete v druhe konzoli sledovat log routeru:

tail -f /var/log/messages

vystup prikazu notifier by mel vypadat napr. takto:

Working on message: 1580164625-31278
1 Like

Nastavil jsem odesílání servery turris.

přes SSH udělal to co jste psal. Toto je výstup:

root@turris:~# create_notification -s error ‘Test notifier’ ‘Test notifier’
root@turris:~# notifier
Working on message: 1580132602-9299
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132602-9299/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132602-9299/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580132629-9444
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132629-9444/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132629-9444/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580132713-9812
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132713-9812/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132713-9812/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580132727-9952
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132727-9952/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132727-9952/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580132747-10101
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132747-10101/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132747-10101/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580132830-10328
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132830-10328/message_cs’: No such file or directory
cat: can’t open ‘/tmp/user_notify/1580132830-10328/message_en’: No such file or directory
Working on message: 1580133266-11969

Zprávu jsem našel v cestě:
/tmp/user_notify/1580167040-25068/…

Dle toho to zprávu uloží do jiného adresáře. :frowning:

Tak tohle bude neco zaludneho…

Proveril bych dostupne aktualizace na posledni verzi TOS, pro vas by to melo byt 4.0.5. Verzi najdete ve Forisu v zalozce O zarizeni nebo v souboru /etc/turris-version.

Pote provedte restart zarizeni a zkuste to znovu. Pokud to nepomuze, napiste prosim na technickou podporu a prilozte diagnostiky z Forisu.

Nedavno jsem aktualizoval sveho modreho Turrise z TO rady 3 na 5 (coz asi na muj problem nema vliv). A zapnul si notifikace. Kdyz dam testovaci email tak nic neprijde. Narazil jsem na starem foru na radu, ze mam vyzkouset:

create_notification -s error ‘Test notifier’ ‘Test notifier’
notifier

na konci prace na zpravach dostanu nasledujici
Working on message: 1622302960-4406
msmtp: cannot connect to smtp.turris.cz, port 465: Permission denied
msmtp: could not send mail (account default from /tmp/user_notify/.locked/msmtp.cfg.7658)
notifier: msmtp has failed to send e-mail notification

V podstate je to po novem tovarnim nastaveni, wan je IPv4 (IPv6 je zakazany), ping na smtp server jede

Davide, bylo by možné, abyste nám napsal na podporu a mrkneme na to společně? Když k tomu příložíte diagnostiky, tak budeme rádi, protože nám to pomůže zjistit, proč se nedaří poslat e-mail s notifikací.

Tato hlaska je podezrela. Neblokuje vas poskytovatel odchozi smtp provoz? Nemate nejaka vlastni firewall pravidla?

PS: Z routeru muzete vyzkouset

openssl s_client -connect smtp.turris.cz:465
1 Like

Dekuji za odpoved. Vyzkouseno a nefunguje. Ted jsem zkousel i jine smtp servery pres ssl a neslo to (dival jsem se, ze i v mobilu mam nastavene tls, kdyz jsem zkusil ssl tak to neproslo). Pravidla pro firewall zadna vlastni nemam. Zkusim se zeptat poskytovatele zda to neblokuje.

ok, drzim palce. Kazdopadne poskytovateli vzkazte, ze port TCP/465 slouzi pro (autentizovanou) komunikaci postovniho klienta se serverem a neni jediny duvod ho blokovat (nemel by vam blokovat ani port TCP/25, pokud nema jasne dukazy k tomu, ze nespamujete, ale to neni aktualni pricina problemu).

2 Likes