Jak chceme budovat komunitu

Dobrý den,

docela by mě zajímalo, jak tady chceme budovat komunitu, když se tu vlákna rychle zamykají (Nefunkční collectd/grafy) a v podstatě tu nikdo z týmu moc neodpovídá. (Je tu pár vyjímek, ano, vím o tom).

U tohoto vlákna - Nefunkční collectd/grafy - se rozeběhla diskuze o tom, jak přispívat, jak chceme aby to vypadalo apod. Prompně uzamčeno, proto otevírám nové vlákno.

U testování nových RC mám psát příspěvky, ale když napíšeme postřehy, tak jsou bez odpovědi. Psal jsem @Pepe private message ohledně toho, taky bez odpovědi.

Ohledně komunikace vidím, že se věci zapojením @Pepe do týmu zlepšily (Errata, komunikace na supportu) nicméně výše uvedné věci zůstávají.

Pro mě osobně je to odrazující. Rád se do komunitní práce zapojím, ale takto nevím, jestli to má vůbec smysl.

Jaké jsou Vaše názory?

2 Likes

Zdravím,
když už jsem tam dvakrát zmíněn, což mě naprosto těší, tak i také na to částečně odpovím.

Proč jsem uzavřel vlákno nefunkční collectd/grafy:
Pokud chcete radit uživatelům, tak jim neraďte hlouposti. Viz např. /dev/mmcblk0p2/data/

Dostačující odpověď dostal od uživatele @ajb007, pokud si s tím uživatel nebude vědět rady, tak ať mi napíše a vlákno odemknu, případně mu poradím. Následně se ve vlákně rozjel bohužel flame, což mě netěší a vše podstatné sepsal @Nones ve své reakci a vlákno jsem tedy uzavřel, aby se předešlo dalšímu flamu.

Od Vás jsem obdržel 2 dny zpátky PM, ano, vím, ale bohužel jsem se k tomu nedostal, abych Vám odpověděl. Feedback jsem bral na vědomí, ale poslední dva dny bylo potřeba řešit věci s vyšší prioritou.

Nestálo by za zvážení založit podkategorii Software / RC verze a začít nějak lépe značit vydané RC verze?

2 Likes

Zvažujeme a máme v plánu upravit kategorie fóra.

Na obhajobu @czlada musím říct, že někteří aktivní (až moc aktivní) přispěvatelé škodí špatnými informacemi poměrně často. Ani se nedivím, že se už někdo ozval. Formulace byla možná nešťastná, mohl být doplněný konkrétní důvod ke konkrétnímu příspěvku, ale šlo spíše o reakci na jednoho přispěvatele obecně, aby se zamyslel nad svými příspěvky celkově. A já s @czlada souhlasím.

1 Like

Je dosť možné že sa ma to tiež týka keďže som pár krát zareagoval moc rýchlo (bez poriadneho prečítania alebo úplného porozumenia úvodného dotazu) ale buď som to potom po sebe zmazal alebo sa aspoň ospravedlnil ak som napísal niečo zlé. Ale zas by som sa chcel zastať @RadoslavCap - minimálne čo sa tyka viacnásobneho poukazovania na HaaS problém - možno to bolo až moc často ale aspoň to pripomínal aj za ostatných lebo aj keď je to voliteľná funkcionalita a jej nefungovanie mi bolo viac menej jedno tak to že spôsobovala vyťaženie CPU som povazoval za zasadny problem a popravde by ma zaujimalo ci od automatickeho preklopenia SSH Honeypot na HaaS v neodladenom stave neexistovalo ani najmensie bezpecnostne riziko skutocneho preniknutia na TO? predpokladam a dufam ze nie.

Ak sa niekomu nepacia reakcie @RadoslavCap tak mne osobne sa dost nepacili reakcie aj nereakcie Turris Teamu v tejto veci. Prispevky v ostatnych veciach neviem a hlavne nechcem sudit ale je to samozrejme na kazdeho zvazeni a zamysleni ci ma jeho prispevok prinos.

Já bych se taky zastal @RadoslavCap, myslím že reakce na něj byla docela nepřiměřená vzhledem k tomu jak se snaží tady odpovídat a celkově přispívat. Zkrátka ne vždy se vše povede na 100% a nechci aby zanechal svých příspěvků na forum a Github issues.
Možná problém jen špatně pochopil nebo si ho jinak vyložil.
Lidi, buďte tolerantní…

5 Likes

Ted uz jen rozdat prukazky a platit clensky znamky jak za Svazarmu…

No když o tom tak přemýšlím, je vlastně dobře, že přispíváš. Sice se u mě jedná o rekaci “A jéje, zase tenhle, co to bude tentokrát?”, ale příspěvek si přečtu (ne všechny jsou úplně mimo). Je to jako koukat na Zemana v televizi. Člověk jeho názory, “pravdy” a projev nemusí, ale přesto se koukne a baví se tou bizarností.
Co mělo být řečeno bylo řečeno, vracet se k tomuto nebudu, ať už se do tohoto vlákna napíše cokoliv :wink:

Správci versus uživatelé aneb věčný boj o změny.

2 Likes

U adblocku bych poznamenal, že je v podstatě celý “komunitní” (tím myslím mimo cz.nic), takže až tak černě bych to neviděl. Navíc jsem přesvědčen, že komunikace s komunitou se zlepšuje, za poslední zhruba rok co to více sleduji (ale jako full-time zaměstnanec cz.nic nemůžu být brán jako objektivní).

V podstatě souhlasím s tím jak to popsal @blbeczech82.
Pokud vycházím z toho jak reagujete na příspěvek commarovi, tak jde vidět jak musíte odpovědět za každou cenu i když nevíte. Některé příspěvky od vás jsou užitečné a některé méně. Pokud mé příspěvky berete jako napadání tak se omlouvám, ale bylo to jen holé konstatování faktu z mého pohledu.
Ostatně i u odpovědi @Pepe Když vám napsal, že radíte hlouposti se nedá brát jako urážka, ale prosté popsání situace. Učitě by vám to řekl i osobně, ale nevidím důvod proč jej označovat díky tomu za asociála. Prostě jste udělal chybu tak vám to řekl.
Někdy je to s tou horlivostí prostě na škodu.