Upgrade na Turris OS 3.9

Mám připomínku/nápad na testování:
balíček/skript switch-branch by při přechodu na jinou než deploy verzi mohl rovnou vypisovat/zapisovat ladící informace instalace/přechodu na tu verzi (příkaz updater.sh -e TRACE 2>&1 | tee updater.log by měl rovnou v sobě).

2 Likes
4 Likes

Naše filosofie není o tom vydávat nestabilní software.

Pokud jste tohle usoudil z mých komentářů, měl bych se zamyslet nad vyjadřováním. Určitě jsem nic takového nemyslel.

Vše co je možné nastavit z forise je až na malé občasné zaškobrtnutí (většinou s novými věcmi) funkční.

Bohužel moje zkušenosti ze soboty (které mě donutili založit tohle vlákno) tomu neodpovídají:

  • nebyl jsem schopný aktivovat sběr dat, vždy vyskočila chyba o nemožnosti ověřit e-mail (nakonec přes konzoli a skripty jsem to zprovoznil)
  • aktivace Honeypotu a úprava v LUCI taky nefungovala, Honeypot nebyl aktivní, i když byl router instalovaný z továrního nastavení na OS 3.9
  • přihlášení stejným heslem do aplikace sběru dat a Honeypotu nefungovalo, musel jsem provést reset a změnu hesla
  • další drobný bug je pravděpodobně ve filtru datumů v Honeypot aplikaci, kdy jsem vybral nějaké rozmezí datumů a po 2 - 3 kliknutích jsem měl rok 2001 a datum v úplně jiném formátu, než počáteční

na víc problémů si teď z hlavy nevzpomenu, ale skončil jsem tím, že jsem vypnul většinu funkcionalit a router používám opravdu jen přes nastavení ve Forisu pro 2 wi-fi a téměř nic navíc, což je škoda k možnostem routeru.

1 Like

Reportoval jste Váš první problém? Já jsem o něm ještě neslyšel. (samozřejmě já bych ho neřešil, takže spíše neletěl kolem mě)

Jinak ostatní problémy jsou vlastně s přídavným softwarem, haas. Který je navíc nový, ano neomlouvá to, ale prostě ne vždy nové věci vyjdou napoprvé. V podstatě to, že jste zjistil, že haas nefunguje je podle mě už z Vaší strany ochota si hrát. Jsem si jistý, že si toho spousta uživatelů ani nevšimla. Ale ano, start haasu se zcela nevydařil. Ale to nic nemení na tom, že jste v podstatě neměl skoro žádný problém. Možná už mám zkreslenou představu, ale to nejsou problémy, to jsou neduhy nového softwaru. Jsou tu uživatelé kteří měli problém s updatem samotným a mnohem více. Myslím si, že svoji situaci vidíte jen moc černě.

Nereportoval (ano mohl - měl jsem). Pokud narazím na problém, snažím se ho hledat nejdřív u sebe (abych případně věděl, co reportuji) a až pak reportovat, nebo ho hledat jinde. Potom, co jsem ho vyřešil, měl jsem ho reportovat.

Ale to nic nemení na tom, že jste v podstatě neměl skoro žádný problém.

Pravděpodobně se mě nepodařilo svým prvním příspěvkem sdělit, o co jsem se snažil, což mě mrzí a vlákno je zcela zbytečné a můžete ho uzavřít, díky.

Osobně bych měl dotaz na samotný Turris tým ohledně nějakých unit testů. Protože to o čem se zde bavíme, je už o vytvoření, či sepsání již existujících QA testingu a postupů. Existuje něco takového interně mezi testery v CZ.NICu?
Mohli byste se případně o takové to skripty/postupy podělit? Co a jak se nejčastěji testuje? Automatizované testy vs manuální testy, se kterými by mohli pomoci právě běžní uživatelé Turrisů. :wink: Mít jasně sepsáno, jak postupovat při vydání nové RC verze a kam reportovat případné výsledky, které budou dostupné i ostatním testerům.

hlaseni problemu na email a na nem vam napisi ze radeji mate vypnout automaticke aktualizace (pro zarizeni geograficky vzdalena) :slight_smile: coz je docela smutne, kdyz to byla jedna z veci kvuli ktere jsem si toto zarizeni kupoval (aktualizovany a bezpecny router)…
slogan z indiegogo “More than just a router.” … ano aktualne je moje TO pouze cihla :smiley:

p.s. priste by jste mohli ze supportu rovnou odpovedet aby TO lide nepouzivali vubec :wink:

Milosti, nenechte prchlivost cloumat svým majestátem. :wink:

2 Likes

nejsem ani cisar ani pekar :slight_smile: ale me kazdy takovy nepovedeny update vyjde na cca 4k za dopravu (letenky, busy, vlaky) a to nepocitam extra dny dovolene v praci, ktere bych mohl vyuzit smysluplneji. :wink:

Já to chápu a s placením vám nepomůžu, je to jen software, a ten jak známo obsahuje chyby.
Mě to taky štve a už jsem se narozčiloval dost. To byla jen taková bouřlivá reakce na váš příspěvek.
Tak to neberte zle. :slight_smile:

1 Like

Ano jak znamo software obsahuje chyby. ty by se mely ale opravovat a ne vytvaret nove … jde prave o to ze update co update se prida neco co nefunguje a nebo to pokazi fungovani toho co jiz fungovalo.

Asi by jste taky nebyl rad, kdyby jste si koupil automobil Tesla a oni vam na dalku updatovali firmware nacez by vam auto prestalo jet a vy by jste musel sam pripojit diagnostiku a hledat problem. - takhle to mohlo fungovat pro Turris 1.0 a 1.1 , ale ne pro produkcni TO za kterou lide zaplatili.

p.s. neberu to od Vas zle, chapu jak jste to myslel :wink:

Na to mě napadá jen jediná odpověď, kterou s oblibou používá můj kolega:
“Opravou jedné chyby v software se do něj vnese minimálně jedna další :slight_smile:” … čili není to o tom, že by se chyby neodstraňovaly, ale spíše o tom, že jejich odstraňováním tam mohou přibývat další jiné.

BTW: nevíte kde mám co upravit aby mně router přestal několikrát denně spamovat hláškou:

Updater selhal:
inconsistent: Requested package unison that is not available.

vaše “deploy” inde označujú ako “early alpha”…

Ale no tak … zas tak špatné to není.
Buďte kritický, ale objektivní.

Na deploy to sice z mnoha pohledů nevypadá … spíš takové volné pokračování RC fáze

1 Like

moja nasratosť pramení najmä zo sklamania :smiley:

ale musím zaklopať na drevo… odkedy mám pred routerom obetný oltárik a okolo antén omotaný ruženec, tak už druhý update bez problémov

1 Like

Aha … tak to bude ten správný recept na bezchybné updaty. Teď jste na to kápl.
Akorát … jak na to má člověk přijít sám, když to není napsáno v žádné dokumementaci! :slight_smile:

Ale teď trošku vážně … já myslím, že je problém trošku v tom, že pořád nejsme úplně na jedné lodi.
Podle mého názoru to teď vypadá tak, že Turris team nechápe naše problémy a stále je trošku zlehčuje (chápu to, já se ve svém software také vyznám, vím kam šáhnou, když je problém a to, co ostatní vidí jako obrovský problém je pro mne většinou drobnost, která vím, odkud pochází a jak “snadno” jí odstranit).
Na druhou stranu my moc nevidíme, neznáme a nechceme chápat problémy, které má Turris team (málo lidí atd.)

Chybí nám možnost občasného vzájemného potkání se a výměny názorů … myslím tím z oka do oka.
Večery s Turrisem se již nekonají a to plánované setkání u piva … to bych umřel žízní, než se to uspořádá.

Však máme wiki ne? …

Jo … tady na fóru je post, kam se to má psát. Je založený @Nora z Turris teamu, takže vypadá jako oficiální bod příjmu těchto podnětů.

Jen jaksi funguje tak, jak tyto oficiální posty … jednosměrně. Tj. my píšeme, a žádná odpověď.
Není to nějaký bug v Discourse? :slight_smile:

@cynerd jsem ochotny sdilet sve kompletni nastaveni (samo odmazu hesla) kam to mam nahrat, at si to muzete dat jako jeden z vasich testcases? Myslim ze je velmi specificka.