Turris 1.x - po skončení smlouvy

Prosím o informaci, jak se zachová starý modrý výzkumný router Turris 1.x pro skončení smlouvy ve vztahu k uživatelské možnosti volby odesílání dat a příjmu updatů. Kde je možno zvolit, vybrat, nastavit výše uvedené možnosti a volby. Ve Forisu jsem to nenašel.

1 Like

Ta možnost se tam objeví až v momentě, když si uživatel router převede na sebe a všechno proběhne.

1 Like

Prosím ještě jednou @Tangero o vysvětlení, kde se výše uvedené možnosti projeví - router již mám ve stavu “odkoupen” a nikde ve Forisu se nic navíc k nastavení neobjevilo. Díky předem za pomoc a radu.

Ozvěte se s tím prosím na support. Pokud to tam není a už smlouva doběhla, je někde chybka.

Taky ve Forisu nic podobného nemám.

U mě ještě několik dní smlouvy zbývá, ale ve Forisu pod záložkou “Updater” se objevila možnost povolit/zakázat “Sběr dat - programy pro sběr dat do projektu turris.cz”, tipuji, že by to mohlo být ono. :slight_smile:

To nám to zase pěkně funguje … je to dobře odladěné a připravené.
Jdu napsat na support.
Díky

1 Like

Jo, jo, to by mělo být ono … akorát se to má nejspíš objevit až po vypršení smlouvy. :slight_smile:

Objevilo se mi to tam poté, co jsem udělal reset do továrního nastavení. Do konce smlouvy mi zbývalo nějakých 50 dní a už tam ta volba byla. Asi jen info pro ty, co ještě mají běžící smlouvu - po resetu do továrního nastavení Turris neodesílá data a naskakují hodiny výpadků, protože je defaultně zakázáno odesílání dat, tedy alespoň v mém případě to tak bylo, takže na to myslet a po uvedení do výchozího stavu odesílání dat povolit… :confused:

1 Like

Panebože!
Vím, že si tady na fóru někdo stěžoval, že mu router po resetování do výchozího továrního nastavení neodesílá data, ale že to bude kvůli takovéhle botě, to by mne ani ve snu nenapadlo!

@vavrecka24 mohu Vás ještě požádát o screenshot z Vašeho Forisu, v kterém místě by se ta volba na vypnutí/zapnutí odesílání dat měla objevit? Díky

Já byl překvapen také, přišel jsem na to zcela náhodou… Požadovaný screenshot níže:

Děkuji, jen ještě pro upřesnění … předpokládám, že máte tu úplně nejstarší HW verzi Turrisu 1.x, tj. ten s pouze 2x USB 2.0 (bez přidaného USB portu 3.0 navíc, který měla novější HW verze Turris 1.1)
Proč se ptám? Překvapilo mne, že kromě toho, že tam nemám ten checkbox na povolení/zakázaní sběru dat, mám ostatní volby v úplně jiném pořadí, než máte Vy!?

Nemůže to být i kvůli tomu, že někdo už provedl migraci updateru a někdo ne?

To nevím, možné to je.
Nevím, jak kolega @vavrecka24, ale já jsem migraci na nový updater-ng před nedávnem provedl (dle návodu zde).

Jedná se o Turris 1.0, tedy ten úplně první.
Migraci na nový updater jsem udělal ihned po uveřejnění návodu, ale následně jakákoliv aktualizace TurrisOS nechtěla proběhnout a ve Forisu byla hláška: unreachable: /tmp/crl.pem: No such file or directory To byl také důvod uvedení do výchozího nastavení, ale zda to má spolu souvislost, to netuším…
Po uvedení do továrního nastavení jsem chtěl migraci provést znovu, ale opět mi to rozhodilo Turris (stejná hláška ve Forisu a neaktuální verze TurrisOS), takže jsem opět udělal tovární nastavení a na migraci se vykašlal. Od té doby aktualizace probíhají v pořádku a s routerem žádné potíže. :slight_smile:

Děkuji @vavrecka24, na 100% to s tím souvisí. Jedete tedy na starém updateru, který s tím nemá problém. Nový updater-ng, který mám na svém routeru já, to nezvládá.
Ověřil jsem to i tím, že ve svém LXC kontejneru s TurrisOS 3.6.1, ale se starým updaterem jsem po jeho ručním spuštění dostal do Forisu v LXC kontejneru i volbu Sběr dat - viz screenshot níže.

Dokonce podle tohoto screenshotu už máme i stejné pořadí voleb. :slight_smile:

Díky @Nones za ověření, že to má na svědomí nový updater, alespoň si teď nemusím lámat hlavu s tím, zda migraci provést či nikoliv, zdržím se na tom starém, protože stav po migraci mě natrápil už dost…

1 Like

Ano, a já Vám také děkuji.
A pro pana @Tangero máme zanalyzovaný problém … tak se jeho hoši mohou rovnou věnovat řešení a nemusí ztrácet čas zjišťováním, v čem je zakopaný pes.

Ono to s tím slučováním a sjednocováním modrých Turrisů a Omnií ještě tak horké nebude, předpokládám, že nás to všechny (projektový tým i nás uživatele) ještě pěkně potrápí.

P.S. No, já si ještě počkám, co mi jako řešení mého problému poradí technická podpora, kam jsem dnes ráno problém nahlásil. Ale předpokládám, že v pondělí (v sobotu a neděli se přece nepracuje) mi sdělí, že pomůže restart do továrního nastavení. Tak ho pak udělám a na starém updateru taky ještě chvilku zůstanu.

2 Likes

Stejný problém jako Nones. Turris 1.0, upgrade na nový updater a ukončená smlouva. Ve Forrisu volba sběr dat není.

1 Like

Díky … jenom to potvrzuje naší předchozí domněnku, že to hoši v CZ.NICu s novým updaterem zatím moc zmáknutý nemají