Ministerstvo financí nechalo zablokovat první hazardní web

https://www.novinky.cz/ekonomika/444570-ministerstvo-financi-nechalo-zablokovat-prvni-hazardni-web.html
http://www.mfcr.cz/cs/soukromy-sektor/hazardni-hry/seznam-nepovolenych-internetovych-her

Doufám jen, že nám to Turris centrála nepřidá automaticky do blokací pomocí pravidel firewallu … :slight_smile:

Ty jsi ale komik …

1 Like

Asi není důvod. Nejsem právník, ale nepřijde mi že by se cz.nic nebo Turris dali považovat za “poskytovatele připojení k internetu”. Mimochodem, zveřejňují se domény a firewall pokud vím blokuje IP adresy.

Pár vláken o blokování domén už tu máme, primárně kvůli reklamám :wink:

1 Like

No asi dost tezko by se to blokovalo na turrisech z duvodu ze to je produkt i pro lidi v zahranici (proc by se to napr blokovalo lidem z USA).

Jak spravne napsal vcunat cz.nic ani projekt turris neni ISP.

1 Like

Nebojte, nic blokovat nebudeme. To je věc ISP, většina z nich to řeší modifikací DNS záznamů na svých serverech.

1 Like

No, právě, o to mně šlo. Když kvůli DNSSEC mám ve svém Turrisu nastaveny jako DNS servery ODVRka CZ.NICu, tak aby mne najednou nepřesměrovaly na nějakou informační stránku …

na slovensku sa do toho tiez pustaju

To se stat nemuze… resp pokud by cz.nic nemel nejakou svoji vlastni iniciativu o ktere tezce pochybuju…

Vseobecne je ten zakon hrozne spatne napsanej protoze vlastne kdokoliv kdo pouzije random ne-isp dns (napr google) to obejde. Pokud vim provider nema povinost nijak kontrolovat dns trafic nebo jakejkoliv jinej kvuli pripadnymu obchazeni.

Pokud chteli neco poradny tak meli nakazat kontrolu na 7 vrstve nebo vylozene blokaci dany ip na firewalu kazdyho isp ale to by tady asi vetsinu isp polozilo (v pripadne inspekce 7 vrstvy, a blokace ip taky neni spravna buh vi kolik webu na dany ip jede) a hodne lidi by se ozvalo ze to neni spravne a zakon by asi neprosel.