IP adresa serveru www.uctenkovka.cz nebyla nalezena

Delší dobu (několik měsíců - cca 6) náhodně - prohlížeč nenajde některý web, ani opakovaně. Dnes to je Účtenkovka. Pokud v Opeře zapnu VPN, tak se načte.

Ve Foris nemám povoleno forwardování (přeposílání) DNS (s forwardem se to chová hůře ), žádné zásahy proti defaultu u DNS jsem nedělal. Projevuje se nahodile u jednotlivých webů, jindy je klid.

Jak mám udělat diagnostiku problému nebo nápravu ?
uuuuu
_EDIT: současně byl process haas na 10% (začalo dnes v 9:00 dopoledne) , po restartu procesu se Účtenkovka načetla normálně. _
Znovu dávám do plánovaných úloh restart haas co 20 minut.

Zdravím,

myslím si, že s velkou pravděpodobností se jedná o následující issue, protože zmíněná doména tomu odpovídá, ale taky může jít o něco jiného.

Abychom se na to mohli podívat, tak v dokumentaci máme článek, který se zabývá debugováním DNS problémů na routerech Turris, prozatím je článek pouze v angličtině, ale pokud budete chtít, tak pro Vás připravím v češtině kratší postup pro získání potřebného logu, když pošlete e-mail na tech.support@turris.cz.

HaaS s tímto problémem nesouvisí a kdyby to bylo možné, tak Vás poprosím o dva logy, kdy v jednom případě budete mít vypnutý forwarding a v druhém případě zapnutý, protože jsme tuhle chybu zatím se zapnutým forwardingem neviděli a je možné, že tam může jít o naprosto odlišnou chybu. Forwardujete své DNS na servery Vašeho ISP?

1 Like

Ne - Foris je nastaven bez forwardu. Děkuji za navedení … snad budu příště bystřejší a při výskytu problému zapnu debuging. Už to mám nachystané ve vlastních příkazech.

Jen pro zajímavost cvičně spuštěný pokyn /etc/resolver/resolver-debug.sh start končí na posledních 7 řádcích po “Debug stated” červeným textem s nějakými chybami. Snad to nebude mít vliv na následný výstup

Poznáte to podle objemu dat v systémovém logu. Na každý DNS request tam bývá alespoň několik řádek, někdy i desítky.

1 Like

Doplnil bych, že i bez logu jde na 99% o odkázaný problém.