Chyba nastavení wi-fi v administračním rozhraní

Zdravím,
po instalaci posledního kernelu (a samozřejmě po rebootu) nelze přejí v administraci na nastavení wi-fi.
Objeví se chybové hlášení:
IndexError(‘list index out of range’,)
Stack trace

Traceback (most recent call last):
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/foris/utils/reporting_middleware.py”, line 86, in call
return self.app(environ, start_response)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle_i18n.py”, line 68, in call
return self.app(e,h)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 979, in call
return self.wsgi(environ, start_response)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 954, in wsgi
out = self._cast(self._handle(environ))
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 862, in _handle
return route.call(**args)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 682, in mountpoint_wrapper
body = app(request.environ, start_response)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 979, in call
return self.wsgi(environ, start_response)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 954, in wsgi
out = self._cast(self._handle(environ))
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 862, in _handle
return route.call(**args)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/bottle.py”, line 1729, in wrapper
rv = callback(*a, **ka)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/foris/utils/init.py”, line 64, in wrapper
return func(*args, **kwargs)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/foris/config.py”, line 478, in config_page_get
return config_page.render(active_config_page_key=page_name)
File “/usr/lib/python2.7/site-packages/foris/config.py”, line 67, in render
first_section = form.sections[0]
IndexError: list index out of range

Environment

{‘CONTENT_LENGTH’: ‘0’,
‘DOCUMENT_ROOT’: ‘/www’,
‘GATEWAY_INTERFACE’: ‘CGI/1.1’,
‘HTTP_ACCEPT’: ‘text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,/;q=0.8’,
‘HTTP_ACCEPT_ENCODING’: ‘gzip, deflate’,
‘HTTP_ACCEPT_LANGUAGE’: ‘cs,en-US;q=0.7,en;q=0.3’,
‘HTTP_CONNECTION’: ‘keep-alive’,
‘HTTP_COOKIE’: ‘beaker.session.id=e75979f62637460d9172a3568ca82136’,
‘HTTP_HOST’: ‘192.168.1.1’,
‘HTTP_REFERER’: ‘http://192.168.1.1/config/lan/’,
‘HTTP_UPGRADE_INSECURE_REQUESTS’: ‘1’,
‘HTTP_USER_AGENT’: ‘Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0’,
‘PATH_INFO’: ‘/config/wifi/’,
‘PATH_TRANSLATED’: ‘/www/config/wifi/’,
‘QUERY_STRING’: ‘’,
‘REDIRECT_STATUS’: ‘200’,
‘REMOTE_ADDR’: ‘192.168.1.101’,
‘REMOTE_PORT’: ‘59784’,
‘REQUEST_METHOD’: ‘GET’,
‘REQUEST_URI’: ‘/config/wifi/’,
‘SCRIPT_FILENAME’: ‘/www/’,
‘SCRIPT_NAME’: ‘/’,
‘SERVER_ADDR’: ‘192.168.1.1’,
‘SERVER_NAME’: ‘192.168.1.1’,
‘SERVER_PORT’: ‘80’,
‘SERVER_PROTOCOL’: ‘HTTP/1.1’,
‘SERVER_SOFTWARE’: ‘lighttpd/1.4.42’,
‘beaker.get_session’: <bound method SessionMiddleware._get_session of <beaker.middleware.SessionMiddleware object at 0x10ba3e10>>,
‘beaker.session’: {‘csrf_token’: ‘QTwvlNBUIPnqTgIaaanDklq2azE4VkYb’, ‘wizard_finished’: True, ‘_accessed_time’: 1481281073.932215, ‘allowed_step_max’: ‘8’, ‘_creation_time’: 1481281050.3788701, ‘user_authenticated’: True},
‘bottle.app’: <bottle.Bottle object at 0x10b95ce0>,
‘bottle.raw_path’: ‘/wifi/’,
‘bottle.request’: <LocalRequest: GET http://192.168.1.1/config/wifi/>,
‘bottle.request.urlparts’: SplitResult(scheme=‘http’, netloc=‘192.168.1.1’, path=’/config/wifi/’, query=’’, fragment=’’),
‘bottle.route’: <GET ‘/<page_name:re:.+>/’ <function config_page_get at 0x108d94a8>>,
‘route.handle’: <GET ‘/<page_name:re:.+>/’ <function config_page_get at 0x108d94a8>>,
‘route.url_args’: {‘page_name’: ‘wifi’},
‘wsgi.errors’: <flup.server.fcgi_base.OutputStream object at 0x108e6458>,
‘wsgi.input’: <flup.server.fcgi_base.InputStream object at 0x10bd9ed8>,
‘wsgi.multiprocess’: False,
‘wsgi.multithread’: True,
‘wsgi.run_once’: False,
‘wsgi.url_scheme’: ‘http’,
‘wsgi.version’: (1, 0)}

Jsem na tom stejně…naštěstí foris moc nepoužívám a Luci funguje.

Nabízí se tedy otázka, jak zabránit nekontrolovatelným upgradům SW. Protože Turrisy 1.0 už evidentně nejsou podporovány a je jen otázka času a náhody, kdy přijde takový upgrade, který Turrisy 1.0 totálně znefunkční. Chápu, že darovanému koni se na zuby nekouká, ale přecijenom se mi nechce sedět na sudu s prachem a čekat kdy restartnu modem, a budu bez internetu. Rád bych tedy uměl nějakým způsobem “couvnout” zpět a vrátit router do předchozího stavu i když se tím zbavím nějakých nových super funkcí ale získám tím čas na vyřešení problému případně na přechod na Omnii.
BTW od komerčního routeru s takovýmhle režimem už bych takovou možnost bezvýhradně požadoval, protože pokud bude nasazen v komerčním prostředí, nelze nutit uživatele, aby byl pro dodavatele zkušebním králíkem.

Na starém fóru je zmíněno, že tímto updatem sjednotili vydávání TurrisOS, jak pro Turris 1.x, tak i pro Omnii.
Takže aktualizace budeme mít ještě dlouhou dobu. Musím Vám dát bohužel za pravdu ohledně “problémových” aktualizací. Ať už to byl TurrisOS 3.0, tak teď je tady bohužel i s 3.3.

Chápu, že se nepodaří každou chybu reprodukovat, ale testující to v rámci CZ.NICu i lidé, co nejsou nijak zapojeni do projektu Turris.

Bylo by dobré, pokud mají mít všichni lidé aktualizaci ve stejný čas, tak aby byl developer k dispozici v ten den nejlépe nonstop a jakýkoliv neštvar, co se nepodařilo zjistit, tak aby ho diagnostikoval, opravil a opravu stihl vydat.
Případně zapojit i lidi, co mají zájem testovat nové aktualizace společně s CZ.NICem (teď díky updateru je to možné), aby měli prioritní podporu a spouštěla se pro ně aktualizace ve vlnách.

Na fóru se objevilo už několik zkušených lidí, kteří už přišli na to, jak mají TurrisOS aktualizovat, aby po aktualizace neměli žádné potíže. O tom jsem doposud nevěděl.
Momentálně bych viděl chybu v žádné/špatné komunikaci ze strany CZ.NIC. Nebudeme tady slovíčkařit, že nebylo doporučené aktualizovat přes opkg upgrade, když se doposud aktualizace takto prováděli a né všichni sledují dění ohledně Omnie a vývoje TurrisOS vč. prezentacích na OpenWRT summitu)
Podle mého názoru mělo být důležité zmínit pro nedočkavce, že se aktualizace nemá provést přes OPKG UPGRADE(!). Nebo se měla provést aktualizace, která by zabránila spuštění opkg upgrade, tak jak je to momentálně na obou Turrisech.

Dokážu pochopit, že momentálně lidí v projektu Turris je málo hlavně, když odešel Martin Strbačka, což je velká ztráta pro nás. Ale mohli si najít čas pro napsání kroků, jak aktualizovat na TurrisOS 3.3 nebo sledovat problémy kvůli aktualizaci.

Omnii mam již delší dobu a tam aktualizace proběhla bez sebe menších problémů. Na Turrisu 1.1 jsem bohužel musel provést reset TN (stačilo přes tlačítko reset), aby se nahrála znova aktualizace, ale Vámi popisovanou chybu nepozoruji.

Upřímně řečeno - Turris 1.0 mám doma a v nejhorším se připojím přímo přes VDSL modem a nevznikne žádná větší škoda…ALE… chtěl jsem začít doporučovat Omnii svým zákazníkům do produkčního prostředí a doufal jsem, že přece tyhle totální průšvihy budou nějak systematicky řešit a že systém bude možno nastavit aby se update prováděl pouze s vědomím správce systému v době kdy k tomu dá souhlas a že bude existovat nějaká záložní možnost, jak po upgradu při zjištění byť minimálních potíží jednoduše couvnout zpět na stabilní verzi. Jenže holt lidé z Turris teamu mají stále pocit, že Turris resp Omnia je jen pro zasvěcence, kteří nemají nic jiného na práci než se v routeru hrabat a že pár dní bez internetu, nebo bez nějaké již jednou rozběhané funkce bez problémů vydrží…
Upřímně řečeno, teď jít, vysvětlit laickému uživateli , že má koupit Omnii místo nějakého čínského šuntu a pak mu vysvětlovat, proč třeba najednou z ničeho nic pořád padá druhá WI-FIna se mi moc nechce.

myslim ze na toto Omnia nie je urcena - rovnako ako ani cinske sunty. Do produkcneho prostredia firiem su podla mna urcene produkty ktore maju kvalitnu podporu od vyrobcu.

Mam uplne stejný problem. Provedl jsem i upgrade rucne a porad nic. DJ

Na mem turrisu v1. Se provedl update automaticky a ve 3:30 rano pred 3 dny prestal router fungovat. Zkousel jsem ruzne navody co jsem nasel, ale router je ted pro me nepouzitelny. Nejsem vyvojar ani administrator, jen samouk a nenasel jsem jednotny navod na reseni problemu. Ani factory reset nepomohl a objevily se jine problemy. Jedu teda na puvodnim routeru.

Upgrade na 3.3 u mne také neprošel ( Turris 1.0 ) - updater se jej poukoušel provádět opakovaně a obě jádra procesoru byly neustále vytíženy na 100% - dalo se prřipojit přes SSH, ale odezvy byly šílené, ale aspoň jsem si zazálohoval nastavení a provedl obnovu systému z SD karty - dle návodu, nyní postupně donastavuju potřebné služby … zatím vše OK

Takže to vypadá, že po hlasném humbuku o nej nej routeru na světě je realitou že na rozdíl od výrobcem nepodporovanejch levnejch čínskejch šmejdů máme sice dobře vybavenej ale zato drahej českej šmejd, kde “podpora” výrobce znamená že Vám vynuceným upgradem znefunkční router kdy si vzpomenou…škoda, byly doby kdy jsem byl pyšný, že jsem (byť malinkou) součástí projektu s takovým cílem a ambicemi, ale že se z toho stane takovej šmejd jsem opravdu nečekal.

1 Like

Ja by som to tak cierno nevidel. V sucasnom stadiu si myslim ze je to vynikajuci router pre kutilov a to myslim do firmy nepatri - teda pokial vo firme neni kutil ktoremu nevadi ze mu v priemere hodinku denne zaberie vrtat sa v nom :slight_smile:

EDIT: akoze tie zariadenia do firiem co mam na mysli stoja radovo minimalne 3x tolko co TO a navyse sa k nim plati rocne support. Ked si kupi firma smejd tak ho bud nerozbehne vobec alebo s ne/vedomym bezpecnostnym rizikom a v skrytych nakladoch (cas) ho vyjde este dva krat tolko.

Řekl bych, že to jsou zbytečně silná slova … chce to čas na odladění porodních bolestí :slight_smile:

Dobrý den, podobnou chybu jsem měl když jsem smazal z /etc/config adresáře soubor wireless
Vrácením nebo vytvořením souboru wireless pomocí příkazu wifi detect > /etc/config/wireless se v LUCI opět konfigurace objevila.

Tak co se týče těch firem, měl jsem na mysli SOHO sektor, kde upřímně řečeno v 80% mají ADSL router od O2.

No pokud by šlo o porodní bolesti - tak ty by s časem rozhodně ubývaly, jenže tahle “bolest” přetrvává a sílí. Již v době ranného testování Turrise jsem upozorňoval team, že není příliš pohodlné, když upgrade se provede bez možnosti alespoň částečného plánování ze strany uživatele, a že by měla být dostupná i jednoduchá možnost obnovení do předchozího stavu (něco na úrovni bitové kopie systému). Byla mi zalepena huba, že darovanýmu koni se na zuby nekouká a že kůli tomu aby nemuseli udržovat více verzí zpracování dat u sebe potřebují mít aktivní Turrise v lati a ve stejné verzi.
Celkem jsem tomu rozumněl a už tehdy jsem je varoval, že v komerční verzi to bude problém. Je vidět, že ta partička není schopná ani minimální sebereflexe a že všichni žijí ve světě, kde ten co neumí bash je méněcený. Já se s tím nějak vyrovnám, ale upřímně řečeno, být takhle podvedeným chudákem co rok čekal než mu za bratru 300 € pošlou tenhle nedodělek, který abych každé ráno kontroloval, zda mi ho na dálku neznefunkčnili, tak bych asi docela nadával.

1 Like

podla mna ak chce SOHO spolahlivost bez starosti tak si objedna sluzbu aj so zariadenim od providera.

ale s tym obnovenim (aj sebareflexiou) suhlasim a tuto vec by som urcite u TO ocakaval :slight_smile:

Opravte mě, pokud se pletu, ale v Omnii lze:

  • Jednoduše provést roll back do předchozího snapshot systému, který se automaticky vytvoří před každým updatem (viz schnapps rollback)
  • V rozhraní Foris je parametr počtu dnů, po kterém má dojít k automatickému restartu routeru po provedení update. To taky nespadá do kategorie „alespoň částečné plánování“?

Dekuji tento postup funguje … Nabidka WIFI je opet pristupma.

Mel bych jeden dotaz, neexistuje nejaky jednoduchy zpusob jak downgradeovat system Turris OS na predchozi verzi, ktera fungovala bez problemu. (vlastnim Turris 1.0). Predem dekuji za kladne odpovedi.

problém je kde vzít historický image a balíčky
nabízí se vzít https://api.turris.cz/openwrt-repo/turris-next/ jenž je z 2016-01-18 17:56
Problém je že si tim flashnete image sice z tohoto data ale při prvním rebootu se všechno aktualizuje takže je to marná snaha. Zřejmě nezbyde než vydržet a počkat než to v NICu opraví.